torsdag 30. mai 2013

Tutorial Airbrush



Da har jeg laget en liten trinn for trinn med bruk av airbush og copics.
Jeg bruker mye tags, og er inspirert av Tim Holtz sine. Forskjellen på de ferdige 
produktene blir imidlertid stor, da copic tusjer gir en glanset overflate.

Copic og airbrush vil fort sprute litt, så finn en litt skjermet plass. Jeg bruker Clearsnap Color catcher. 
Start alltid litt utenfor tagen, sett på kompressoren og vri tusjen i håndtaket til du får en fin dusj. Så 
kan du starte å "male", rooolige bevegelser fram og tilbake - når du synes det går sakte så gjør det 
enda litt saktere. På den måten får du et jevnt og fint fargeresultat.

Jeg starter med den lyseste fargen, og legger den mørke helt ytterst i kanten. 
Ofte velger jeg å dele tagen i to farger som står til hverandre 
Fargene jeg har brukt her er:
YR12,YR14,E84 og E87
YG97, YG95 og E87

Jeg har embosset et motiv på tagen, et gammelt kloss stempel fra Paperback Studio
Det er viktig å spraye tagen ferdig før du stempler, for i motsetning til DI så dekker 
tusjene over embossingen

Her har jeg fargelagt et bakgrunnstempel med E44, sprayet med Activator 
og stemplet på tagen. Blomsterstempelet er fra Penny Black. Det er lurt å la 
stempelet tørke litt før du stempler, slik at motivet ikke flyter ut. 
Jeg har også brukt Activator for å få dråpeeffekt i blekket.

Til slutt har jeg sprayet gjennom en blonde med E89, det gir en flott effekt. Blonden 
bruker jeg også som pynt i siden på tagen - mellom copic papiret og pappen bak.

 Og her er det ferdige resultatet.
Håper jeg klarte å inspirere dere til å leke 
litt med airbrush og copic :o)

En liten oppfordring til slutt:
Når jeg skal stå med airbrush en stund bruker jeg gjerne maske (evt.et tørkle foran munn og nese). Det spruter masse fint fargestøv som setter seg godt i nesa - og som sikkert ikke er særlig sunt heller.
Maske får du kjøpt i der du kjøper maling

13 kommentarer:

Scrappe-Heksen sa...

Hej Kjersti - wauoo, flot resultat og super tut. Jeg MÅ prøve :-). Knus Caia

Maritha sa...

Woooow! Så läckert! Ser riktigt kul ut med en airbruch....och din tag är helt supersnygg:) ♥
Kraaam

Words and Pictures sa...

Incredibly cool technique and a beautiful, beautiful tag! I love the stencilling through the doily and gorgeous stamping, as well as that fab background! Thanks so much for sharing the tutorial with us.
Alison x

Alyce Kit and Clowder sa...

oh wow this is so effective kjersti!! i love the inking of the doily... that looks simply beautiful... the whole colour scheme is stunning aswell :D

Bodil sa...

så flott dette var :)
Morsomt å se selv om jeg ikke har utstyret til dette.

Pinklady 68 sa...

Tagen ble nydelig Kjersti!!
Takk for at du deler steg for steg:-)

Klem Laila.

Berry sa...

Great tut Kjersti and such a pretty tag hugs rebekah xx

Kirsten sa...

Hva du ikke kan Kjersti! Jeg blir helt målløs av beundring for alt du gjør .....:-)

Klem Kirsten :-)

Scrappelise sa...

Det er moro å besøke bloggen din - så masse lekre kort og prosjekter! Jeg likte Zumbadamen din veldig godt og denne tagen med veiledning for airbrush var super! Ha en fin kveld.

Guri sa...

Så lekkert!!

nedergaard ( Lissy ) sa...

Wawww for et super lækkert tag... elsker den :-))

God weekend, klemm

Anne sa...

Sååå stilig! Jeg har en airbrush som jeg ikke har kommet så langt at jeg har fått testet enda, så dette var flott inspirasjon og veldig god hjelp for å komme i gang :-)

Klem

Camilla sa...

SÅ nydelig! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...