torsdag 23. juni 2016

Sommerlig gaveeske

Hei alle sammen!
Da er det snart ferietid, og jeg bruker å gi en liten gave til alle jeg jobber 
med før ferien - koselig å gi og forhåpentlig koselig å få ♥


I år skal jeg lage små gaveesker med litt godt å spise oppi, og om 
du har lyst å prøve deg på en eller flere skal du få en 
trinn-for-trinn forklaring på hvordan her:


♥ Start med en kartong på 11 x 8 1/4". 
♥ Preg langsiden på 2", 5 1/4", 7 1/4" og 10 1/2". 
♥ Preg kortsiden på 2", 6" og 7".  
♥ Deretter klipper du opp i bunnen som du ser på bildet, det er lurt å klippe litt skrått slik at bretten blir penere under. Som du ser skal også nesten hele toppen vekk, kun det som blir lokket er igjen. Rund til slutt av hjørnene på lukkeflappen.


Da er det tid for å skjære til panelene på esken. målene er:
♥ 3 x2 1/2", 3 x 3 3/4", 3 x 1" og 3 x 3/4"
♥ Mønsterarket kutter jeg 2/8" mindre fra begge sider.
Husk å runde av hjørnene på panelet i lokket også. Før du limer esken sammen lager du hull til båndet som skal holde esken sammen. Jeg synes det er enklest å merke av med en syl på pregebrettet og så stanse ut med hulltang etterpå.


Ønsker deg ei fin sommeruke, ferie eller ikke. 
Håper du ble inspirert til å lage en slik 
gaveeske til en venn eller kollega
Klem fra Kjersti ♥♥ 

Materialer jeg har brukt:

5 kommentarer:

Guri sa...

Koseleg gaveeske du skal gi til kollegaene dine. Takk for at du deler framgangsmåten :)

Connie sa...

Nydelig gaveeske :)
Takk for at du deler.
Ønsker deg en super sommer.
Klem Connie

Anne-Eddie sa...

Kjempefin eske ! Takk for inspirasjon! Klem ;)

nedergaard ( Lissy ) sa...

Det er så smuk en gaveæske..... tak for tutorial
Den skal jeg helt sikkert lave på min silhouette cameo :-)

Ha en dejlig dag, klem

Kirsten sa...

Bare så fine Kjersti :-)
Skal helt klart prøve meg på denne!

Klem Kirsten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...