tirsdag 16. desember 2014

Christmas card and tutorial

16.desember og frist for å sende post i Norge om den skal komme fram til jul - 
nå er det på tide å få julekortene i vei :)

Jeg har en liten trinn-for-trinn til deg i dag også, denne gangen skal jeg vise hvordan 
jeg fargelegger pels og hvordan jeg legger på himmel med air-brush.


Jeg starter med å finne lyskilde og retning, og her er det jo lampa i midten 
som er lyset. Det vil si at alle bakender skal ha mørk farge. Husk å fargelegge kun 
ei mus om gangen, slik at fargen ikke tørker før du skal blende med lysere farge.


Start med å prikke på den mørkeste fargen - E44. Vær nøye med hvor du 
legger den, det er første farge som blir styrende for hvor mørkt motivet 
blir til slutt. Så legger du E43 litt over og litt utenfor E44 - og fortsetter med de 
to neste fargene. Husk å gjemme igjen litt hvitt på plasser som får mest lys. 
Snute og hender/føtter/haler har fått litt R00 på, sammen med E40.

Da er motivet ferdig og klart til å få på himmel. Jeg klipper ut motivet i et 
litt tykt tegnepapir, da kan jeg bruke ... flere ganger.  


Som du ser på blide tre har jeg lagt fargen i en halvsirkel rundt motivet, 
med mest farge helt ytterst og gradvis mindre innover. Beveg 
tusjen/airbrush håndtaket med rolige bevegelser, frem og tilbake, 
til du har fått på ønsket farge. Fargene jeg har brukt er B97 først og 
C7 helt ytterst til slutt. Litt Opaque White som små snødryss gir fin effekt.



Håper du fikk litt inspirasjon og kanskje noen nye ideer :)
Kos deg i adventstida - det som er igjen !
Klem fra Kjersti :)

8 kommentarer:

RitaK sa...

Ååååå.... Dette er bare sååå nyyydelig Kjersti! Og så søtt og vakkert fargelagt motiv fra Penny Black :-) Ønsker deg ei koslig førjulsuke :-)

Kirsten sa...

Guri meg så fint Kjersti !!!! Gamle stempler dukker opp og dette her er så søte :-) Himmelen ble jo bare så fin….., ja jeg gjenntar meg selv igjen : Du er bare den flinkaste jeg vet om!!!

Ønsker deg en fin uke, og vi snakkes :-)
Varm klem til deg <3

Bente Årstad sa...

Igjen et nydelig produkt fra deg og flott tutorial på dette:)
Du er kjempe flink, klem bente:)

Anne-Eddie sa...

Knallflott!! Takk for tutorial, selv om jeg ikke har disse airbrush pennene! Klem fra Anne-Eddie ;)

Anne sa...

Jeg har vært veldig dårlig til å kommentere i det siste, men er fremdeles like stor fan av det du lager :-) Det er lenge siden sist jeg har fått fargelagt noe også, men dette var virkelig en flott inspirasjon. Fint og tydelig forklart, og utførelsen er jo helt magisk! Fantastisk flott julekort!

Håper du har en fin adventstid, og kos deg de siste dagene før julen setter inn.

Klem fra Anne

Kreativelena sa...

Nydelig kort. Og kjenner at jeg får lyst på tusjer når jeg er og titter hos deg på slike kort som dette altså ;-)

Pinklady 68 sa...

Ble et nydelig kort, Kjersti!!
Takk for gode tips:-)
Riktig god jul og godt nytt år!

Klem Laila.

Words and Pictures sa...

So inspiring to see the colours building up like that - thank you for sharing the process! An absolutely adorable card - I love it!

Wishing you and yours a peaceful and joyous festive season, Kjersti!
Alison xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...